niedziela, 24 listopada 2013

Gdyby tak ...

"Gdyby tak jesienną słotę
dmuchnąć w chmurę jakimś miechem
to by mogło słońce złote
znów nam świecić na uciechę.
Gdyby wiatr złapać w worek
mgły pościerać jakąś ścierką
tak, by błękit nad jeziorem
znów w lustrzaną taflę zerkał."
GDYBY TAK - F.Kobryńczuk

Deszcz dudni o parapet, wiatr wieje tam gdzie chce,
a ja siedzę i dumam ... A GDYBY TAK ...
wrócić do tych pięknych październikowych dni,
pełnych słońca, które nie tylko świeciło, ale też grzało,
wybrać się do lasu, usiąść na jego skraju
i z widokiem na górskie szczyty oddać się lekturze ...
A potem dzięki tytułowemu Mikołajkowi,
który dotarł do nas dzięki KME i portalowi Zabawkowicz 
spojrzeć na świat z dziecięcego punktu widzenia,
uśmiechnąć się szeroko,
przeżyć jedną z jego szalonych przygód,
a z wszystkich tarapatów wyjść obronną ręką jak ten mały urwis  ...

Ach, GDYBY TAK ...

37 komentarzy:

  1. Jak to było ;)? Ach, gdyby tak ... zima mogła nas ominąć. Albo, żeby chociaż niebo było duże i świeciło słońce, to już nawet zimno mogłoby być. /Dalej nie pamiętam ;)/ Ale ciepło myślę o Was i ściskam mocno :))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimę lubię i nasz Młody czeka na nią z utęsknieniem .... ale gdyby ta jesienna slota za oknem mogła minąć ....
      Ach, gdyby tak mogła szybko minąć .....

      Cały czas zastanawiam się jak wykasowalam wcześniejszy komentarz ....

      Usuń
  2. szczególnie dziś, gdy ziąb i szarość - brakuje mi października...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, szczególnie dziś ....
      Nawet nie mam ochoty patrzeć za okno.... a rano pobudka i nos trzeba wychylic ...

      Usuń
  3. A u nas słoneczko wyjrzało zza chmur, tak na minutkę. Tak mi go brakuje:)Zdjęcia cudne.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie dzisiaj padało ... a gdyby tak słoneczko jutro zaświeciło :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstałam i co widzę... pierwszy śnieg ..... alez mój Młody ochoczo wyskoczył z łóżka :)

      Usuń
  5. cudnie, z młodszym Mikołajka jeszcze nie czytuję, Starszak już woli inne lektury, ale Mikołajek jest ok, Koszmarny Karolek też D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam,że to nasza pierwsza grubsza książka, rozłożona z czytaniem na kilka dni ....
      I codziennie wielkie oczekiwanie cóż tam Mikołajek i jego banda wymyślili .... :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. W liście do Mikołaja kolejne tomy przygód tego wesołego urwisa :)

      Usuń
  7. Agdyby tak bylo ,to fajnie by bylo:p,ale na pocieche mozemy sobie fajne zdjecia ogldac:P,super razem z Wami sie wygrzalam troche na sloncu:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego słońca właśnie mi brakuje.... lubię jesień,ale niestety nie tą szarą, burą i ponurą ....

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Ja też ... ale rzeczywistość szybko postawiła mnie do pionu ....

      Usuń
  9. U mnie dziś sypie od rana ;) A u Was takie letnie jeszcze zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dzisiaj bez czapek, szalików i rękawiczek ani rusz ...
      Jeszcze chwila i będziemy lepić bałwana ...
      Muszę dodać,że Młody już rano miał ochotę na śnieżna bitwę :)

      Usuń
  10. U nas dziś słonecznie tak, że pod światło monitor ciemny, prawie nic nie widać, a ze światłem się za dużo od niego odbija... Jednak w tym czasie widok słońca oznacza już przejmujący mróz, a nie ciepło. Wyciągnęliśmy dziś ciepłe portki... na szelkach rzecz jasna. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Portki na szelkach to podstawa w takie dni jak dziś :)

      Usuń
  11. jak cudownie u Was !!!!! pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tak znów wróciła piekna jesień .... ale tu zima już puka do drzwi ....

      Usuń
  12. Teraz to trzeba porzadnie dmuchnac w chmury tyle ich ostatnio. A slonka potrzebuje.
    Piekne zdjecia!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dmuchać chuchac można w biały puch na niebie ale i pod nogami ....
      Oby tylko też wiatru... to będzie pięknie :)

      Usuń
  13. Ja też bardzo chętnie wróciłabym się na piękne, jesienne, górskie szlaki.....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A teraz szlaki otulone białym puchem ....
      Pięknie zimowo .... tylko zdjęć nam jeszcze brak, hehe

      Usuń
  14. Ależ pięknie :-)))) ehhh góry :-))) zaczynam tęsknić :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już z książka na polanie nie siadziemy chyba że na sankach..

      Usuń
  15. Jak miło..ciepło....i słonko !!!
    Twój synek będzie miał PIĘKNE wspomienia....
    Zachwycam się....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że syn kiedyś rzeczywiście doceni tą ilosc robionych zdjęć ....
      Wspomnienie dzieciństwa :)

      Usuń
  16. Mikołajek jest świetny nie mogę się doczekać kiedy będziemy go czytać z synkiem podobnie jak wiele innych pozycji :) Piękne zdjęcia. Zgadzam się że synek będzie miał piękną pamiątkę, ja nie potrafię robić tak ładnych zdjęć ale dzielnie gromadzę swoją twórczość w albumach, mój synek już uwielbiam oglądać dotychczasowe, ja również bo przypominają mi chwile i momenty, które często z racji natłoku zajęć zapominam...Pozdrawiam Was gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas zamówione u Mikołaja kolejne części małego urwisa :)
      Wspólne czytanie to nasz mały rytuał ... nawet na spacerze ..

      Usuń
  17. Your photos are wonderful!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. U Ciebie zawsze sie uśmiecham ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że kilkoma zdjęciami możemy sprawić komuś uśmiech na twarzy :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i każde pozostawione słowo :)