poniedziałek, 19 czerwca 2017

Moczarów czar

"pójdę ścieżką wśród szarych turzyc
na torfowisk puszyste kobierce
buty zdejmę by stopy zanurzyć
w morza traw szmaragdowe głębie"
MOROSZKA
 
 Czasami wystarczy jedno skrzyżowanie, jeden impuls, jeden skręt,
aby często odwiedzana droga odkryła przed nami inny świat,
a spacer w zwykłą niedzielę przestaje być już taki zwykły...
Nie na co dzień bowiem możemy poznawać z bliska torfowiska,
bogactwo flory i fauny, a przy tym odpocząć od codziennego zgiełku
i znaleźć ciszę ... wędrując po rezerwacie nawet w spódnicy :)
 
 Oczywiście lornetka i aparat były w pełnej gotowości,
 tak więc za nami kolejna lekcja przyrody i fotografii w terenie.
 
 I pomyśleć, że wiele takich baśniowych miejsc jest wokół nas,
mijamy je, nie wiedząc nawet o ich istnieniu.
A wystarczy tylko rozejrzeć się, czasami nieopatrznie skręcić by poczuć leśną magię :)
 
 

40 komentarzy:

  1. Przepiękne :)) Gdzie to jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rezerwat "Bór na Czerwonem", okolice Nowego Targu. Polecam!

      Usuń
    2. A myślałam, że znam okolica Nowego Targu :D Dzięki!

      Usuń
    3. Ja też byłam dopiero po raz pierwszy, a daleko przecież nie mam.

      Usuń
  2. Nigdy tam nie byłam. Zdjęcia masz przepiękne, klimatyczne. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za obiektywem szalał mój mąż, nasz rodzinny fotograf :)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam spacerowac po lesie. Bardzo mnie to odpreza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, spacery wokół drzew (czy to w lesie, czy w parku) najczęściej poprawiają nastrój, wyciszają...

      Usuń
  4. Nie-sa-mo-wi-te miejsce! Aż chce się wejść z te zdjęcia, usiąść na zielonej trawie i wdychać leśne powietrze :) Ahh liczę na to, że kiedyś będzie mi dane odwiedzić to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce to wciąga nie tylko pięknymi krajobrazami, ale również przypomina znane z bajek uroczyska. I jest niesamowicie fotogeniczne.

      Usuń
  5. Piękne miejsce. Jak już będziemy w okolicy (rodzinę mamy nieopodal) to z pewnością skorzystamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że wam również spodoba się to miejsce.
      My rozglądamy się dalej wkoło i odkrywamy, odkrywamy ...

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Mi też buzia się śmieje jak patrzę na te pełne zieleni kadry :)

      Usuń
  7. Przypominają mi się spacery po lesie z moją babcią...pakowała ona kanapki na drogę , coś do picia i wyruszałyśmy...choć byłam wtedy mała to zapamietałam te nasze wycieczki i wspominam je z uśmiechem na twarzy...Wasz syn na pewno też tego nigdy nie zapomni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bardzo chciałabym, aby kiedyś nasz Młody z taką nutką zadumy (jaką czuć z twoich słów) wracał pamięcią do naszych obecnych, leśnych wypraw ...

      Usuń
  8. Piękne miejsce do wędrowania i odpoczynku, cieszy mnie każdy post z takich miejsc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak widać, taka mała wycieczka nie wymagała od nas specjalnego przygotowania ...
      Niepotrzebne specjalne obuwie, a i spódnica w niczym nie przeszkadzała :)

      Usuń
  9. Piękne zdjęcia. Uwielbiam spacerować po tak klimatycznych miejscach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wchodzisz do rezerwatu, idziesz, a dookoła cisza i spokój, inny świat.
      I pomyśleć, że obok jest miasto, a nawet małe lotnisko ...

      Usuń
  10. Hi, hi, hi - podesty jak na moich zdjęciach z Karkonoszy ;) Muszę się pospieszyć z tym postem :D

    OdpowiedzUsuń
  11. A szczególnie dzieci lubią odkrywać takie nowe i dotąd niepoznane miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Każde nieznane wcześniej miejsce to kolejna nowa przygoda ☺

      Usuń
  12. Piękne miejsca. Uwielbiam spacery po lesie, ale mieszkam w mieście więc rzadko mam okazję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mamy to szczęście,że las właściwie nas otacza ale i tak często wyruszamy w poznawaniu tych dalszych leśnych zakamarków...

      Usuń
  13. Fotorelacje u Ciebie jak zwykle na najwyższym poziomie! Marzy mi się taka spokojna wycieczka do lasu, podziwianie kwiecistych łąk i wsłuchiwanie się w śpiew ptaków. Może w tym roku wreszcie się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, mieszkając kiedyś w mieście wyprawa do lasu, na borówki czy grzyby to była wyprawa. Teraz, mając swoje cztery kąty na wsi, trudniej jest mi się wybrać na zakupy do galerii niż spacer po łące czy lesie.. Zawsze są jakieś plusy i minusy.

      Usuń
  14. Cudowne zdjecia . Piękne miejsce niczym z bajki. My również uwielbiamy takie klimaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pomyśleć, że tyle razy mijaliśmy to miejsce, przejeżdżaliśmy tuż obok i go nie znaliśmy ...

      Usuń
  15. Zawsze jak do Ciebie zaglądam, to mam wrażenie, że znalazłam się w zupełnie innej rzeczywistości! Żyjesz w jakiejś zupełnie innej czasoprzestrzeni niż ja i strasznie Ci tego zazdroszczę :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz blog to miejsce, gdzie pokazujemy nasz czas poza pracą, szkołą, zakupami, itd. - nasze miejsce wspomnień z wyjazdów, i tych większych, dalszych i tych mniejszych, bliższych jak wspomniany tu rezerwat ... gdzie zapominamy chociaż na chwilę, że do zwykłych obowiązków również trzeba będzie wrócić... i może dlatego wydaje się jak z innej czasoprzestrzeni :)

      Usuń
  16. Haha, widzę, że te same miejsca w czerwcu odwiedzaliśmy! Szkoda, że nie daliście znać, że będziecie w NT!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście mijamy się w czerwcu, drepczemy sobie po piętach.
      U nas najczęściej takie wypady są bardzo spontaniczne i ciężko tak zaplanować nam takie szybkie, krótkie wyjazdy.

      Usuń
  17. Ale niektóre zdjecia klimatyczne..czasami nie zauwazamy takich pieknych miejsc chociaż są obok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dlatego postanowiliśmy coraz częściej odkrywać podobne pobliskie miejsca i co jakiś czas pokazywać je tutaj, zachęcając tym samym innych do ich odkrywania.

      Usuń
  18. A my tam byliśmy! Przy okazji pikniku lotniczego w Nowy Targu wybraliśmy się na spacer "za tłumem" i naszym oczom ukazał się Bór na Czerwonem <3 Cudnie tam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to czasami dobrze, jak porwie cię tłum :)
      My wreszcie musimy wybrać się na piknik lotniczy, zawsze coś staje nam na przeszkodzie...

      Usuń
  19. Twoje zdjęcia są zachwycające
    a miejsce, które pokazałaś bardzo urokliwe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I najważniejsze, że takie miejsca mamy często na wyciągnięcie przysłowiowej ręki.

      Usuń

Dziękuję za wizytę i każde pozostawione słowo :)