poniedziałek, 19 czerwca 2017

Moczarów czar

"pójdę ścieżką wśród szarych turzyc
na torfowisk puszyste kobierce
buty zdejmę by stopy zanurzyć
w morza traw szmaragdowe głębie"
MOROSZKA
 
 Czasami wystarczy jedno skrzyżowanie, jeden impuls, jeden skręt,
aby często odwiedzana droga odkryła przed nami inny świat,
a spacer w zwykłą niedzielę przestaje być już taki zwykły...
Nie na co dzień bowiem możemy poznawać z bliska torfowiska,
bogactwo flory i fauny, a przy tym odpocząć od codziennego zgiełku
i znaleźć ciszę ... wędrując po rezerwacie nawet w spódnicy :)
 
 Oczywiście lornetka i aparat były w pełnej gotowości,
 tak więc za nami kolejna lekcja przyrody i fotografii w terenie.
 
 I pomyśleć, że wiele takich baśniowych miejsc jest wokół nas,
mijamy je, nie wiedząc nawet o ich istnieniu.
A wystarczy tylko rozejrzeć się, czasami nieopatrznie skręcić by poczuć leśną magię :)
 
 

26 komentarzy:

  1. Przepiękne :)) Gdzie to jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rezerwat "Bór na Czerwonem", okolice Nowego Targu. Polecam!

      Usuń
    2. A myślałam, że znam okolica Nowego Targu :D Dzięki!

      Usuń
    3. Ja też byłam dopiero po raz pierwszy, a daleko przecież nie mam.

      Usuń
  2. Nigdy tam nie byłam. Zdjęcia masz przepiękne, klimatyczne. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za obiektywem szalał mój mąż, nasz rodzinny fotograf :)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam spacerowac po lesie. Bardzo mnie to odpreza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, spacery wokół drzew (czy to w lesie, czy w parku) najczęściej poprawiają nastrój, wyciszają...

      Usuń
  4. Nie-sa-mo-wi-te miejsce! Aż chce się wejść z te zdjęcia, usiąść na zielonej trawie i wdychać leśne powietrze :) Ahh liczę na to, że kiedyś będzie mi dane odwiedzić to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce to wciąga nie tylko pięknymi krajobrazami, ale również przypomina znane z bajek uroczyska. I jest niesamowicie fotogeniczne.

      Usuń
  5. Piękne miejsce. Jak już będziemy w okolicy (rodzinę mamy nieopodal) to z pewnością skorzystamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że wam również spodoba się to miejsce.
      My rozglądamy się dalej wkoło i odkrywamy, odkrywamy ...

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Mi też buzia się śmieje jak patrzę na te pełne zieleni kadry :)

      Usuń
  7. Przypominają mi się spacery po lesie z moją babcią...pakowała ona kanapki na drogę , coś do picia i wyruszałyśmy...choć byłam wtedy mała to zapamietałam te nasze wycieczki i wspominam je z uśmiechem na twarzy...Wasz syn na pewno też tego nigdy nie zapomni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bardzo chciałabym, aby kiedyś nasz Młody z taką nutką zadumy (jaką czuć z twoich słów) wracał pamięcią do naszych obecnych, leśnych wypraw ...

      Usuń
  8. Piękne miejsce do wędrowania i odpoczynku, cieszy mnie każdy post z takich miejsc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak widać, taka mała wycieczka nie wymagała od nas specjalnego przygotowania ...
      Niepotrzebne specjalne obuwie, a i spódnica w niczym nie przeszkadzała :)

      Usuń
  9. Piękne zdjęcia. Uwielbiam spacerować po tak klimatycznych miejscach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wchodzisz do rezerwatu, idziesz, a dookoła cisza i spokój, inny świat.
      I pomyśleć, że obok jest miasto, a nawet małe lotnisko ...

      Usuń
  10. Hi, hi, hi - podesty jak na moich zdjęciach z Karkonoszy ;) Muszę się pospieszyć z tym postem :D

    OdpowiedzUsuń
  11. A szczególnie dzieci lubią odkrywać takie nowe i dotąd niepoznane miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Każde nieznane wcześniej miejsce to kolejna nowa przygoda ☺

      Usuń
  12. Piękne miejsca. Uwielbiam spacery po lesie, ale mieszkam w mieście więc rzadko mam okazję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mamy to szczęście,że las właściwie nas otacza ale i tak często wyruszamy w poznawaniu tych dalszych leśnych zakamarków...

      Usuń

Dziękuję za wizytę i każde pozostawione słowo :)